Tesla je potresao svijet logistike s poluautonomnim kamionom.
Zahvaljujući dijelomično Tesli, logistička industrija je na putu do transformacije prijevoza.
U studenom 2017, Tesla je predstavio električno pogonjeni, poluautonomni kamion koji je već prednaručen od strane DHL-a, Anheuser-Busch-a, J.B. Hunt-a i Walmart-a. Ako će sve ići prema planu , ta će poduzeća biti prva koja će transportirati robu ovim modernim vozilima u ne tako dalekoj budućnosti.
Neki predviđaju da će kamioni s električnim pogonom biti norma za samo 10 godina. Bill Meahl, glavni komercijalni direktor u DHL-u, kaže kako logistička poduzeća trebaju razmišljati o autonomnoj budućnosti prijevoza – vozila bez vozača.
“Kamioni kontrolirani u cijelosti od strane umjetne inteligencije (AI) možda su mit, ali tvrtke koje upravljaju velikim flotom vozila ne mogu zanemariti napredak u tehnologiji i utjecaj koji bi mogli imati”, piše Meahl na blogu tvrtke. “Igrači logističke industrije svakako se trebaju pripremiti za budućnost koja će biti ovisna o autonomnim vozilima. Neuspjeh planiranja ove eventualne neizbježnosti neke će skupo koštati. “
DHL Sjeverna Amerika naručila je 10 Tesla Semi kamiona i planira ih testirati u područjima metropola SAD-a nakon što vozila postanu dostupna 2019. godine. Tvrtka namjerava isprobati kamione za brze, jednodnevne isporuke i dulje relacij.
“To je revolucionarni pristup transportu i želimo biti dio te preobrazbe prvenstveno za naše klijente, za naše zaposlenike i za našu industriju “, kaže Jim Monkmeyer, predsjednik prijevoza u DHL Supply Chain North America.
Tesla tvrdi da novo vozilo poboljšava sigurnost prilikom transporta, povećava učinkovitost i smanjuje troškove, Bez prikolice, Tesla Semi-pokretan sa četiri elektromotora – može doseći 100 km/h u 5 sekundi, u usporedbi s 15 sekundi sa sličnim dizelskim kamionom. Pri punom opterečenji taj rezutat može se postići za 20 sekundi dok dizelski kamioni istu stvar odrade za 1 minutu.
Unutar kamiona, dva zaslona osjetljiva na dodir nude navigaciju, praćenje slijepe točke i mogućnosti elektroničkog prikupljanja podataka. Internetom i GPS-om povezan omogućit će izravnu komunikaciju s usmjeravanjem i sustavom raspoređivanja flote.
Tesla Semi ima vjetrobransko staklo otporno na udarce, senzor stabilizacije na podvozju, sigurnosne kamere, automatsko kočenje u slučaju nužde, upozorenja na polijetanje i kontrolu vožnje trakom.
Što se tiče troškova, Tesla Semi će smanjiti troškove održavanja jer neće imati motor ili prijenosni sustav. Kompletno napunjeno vozilo imat će domet do 700km prema trenutnim procjenama. Uštede mogu biti velike ukoliko računate da standardni dizel kamion troši otprilike 35 litara goriva na 100km. Ekooški aspekt ovdje nije zanemariv obzirom da je transportna industrije najveći cestovni zagađivač.
Tesla Semi s dometom od 450km prodavat će za otprilike 1 milijun kuna u Americi tj. oko 1,3 milijuna za vozilo sa dometom od 700km.
U Europi, Teslu Semi očekujemo od 2020te godine,.Vidjet ćemo koje promjene će nam donijeti na europskom tržištu i koji prijevoznici će prvi krenuti sa dostavama novim električnim kamionima ali jedno je sigurno – električna vozila promjenit će transport kakvog znamo.